2009년 6월 24일 수요일

Speed English Engine 2 Lesson 13
나는 그 춤추고 있는 소녀를 압니다.
I know the dancing girl.
나는 감동적인 이야기를 압니다.
I know a touching story.
그 잠자는 아기는 누굽니까.
Who's the sleeping baby?
수잔은 그 소녀입니다. 테니스를 치고 있는.
Susan's the girl. playing tennis.
저희 어머니는 그 숙녀입니다. 꽃을 들고 있는.
My mother is the lady. holding flowers.
미스터 존스는 그 신사분입니다. 바이올린을 켜고 있는.
Mr. Johns is the gentleman. playing the violin.
나는 그 남자를 압니다. 신문을 읽고 있는.
I know the man. reading a newspaper.
그녀는 그 남자를 좋아합니다. 아이스크림을 팔고 있는. 공원에서.
She likes the man. selling icecream. at the park.(나는 in the park)
나는 그 소녀를 보고 있습니다. 무대에서 노래부르고 있는.
I'm looking at the girl. singing on the stage.
그녀는 한 남자를 보고 있습니다. 기타를 치고 있는. 벤치에서.
She's looking at a man. playing the guitar. on the bench.
나는 한 남자를 보고 있습니다. 와인한잔을 마시고 있는. 카페에서.
I'm looking at a man. drinking a glass of wine. at the cafe.
카메라를 향해 웃고 있는 숙냐가. 내 언니입니다.
The lady smiling at the camera is my sister.
인터뷰를 기다리고 있는 저 남자는 착한 것 같습니다.
That man waiting for an interview seems nice.
소파에 앉아 있는 그 소년이 그 개를 가지고 왔습니다.
The boy sitting on the sofa brought the dog.
지도를 보고 있는 그 숙녀는. 서점 앞에서. 나는 숙녀입니다.
The lady looking at the map. in front of bookstore. is my teacher.

댓글 없음:

댓글 쓰기